2009. március 18., szerda

Karinthy

karinthy
Tegnap kicsit lelombozva tértem meg lakomba. Így vagyok vele, ha nem úgy mennek a dolgok, ahogy megálmodám. Az üres lakáshoz meg semmi kedvem nem volt, csak a macsek nyekergését hallgathattam volna. (Zenéhez valahogy nem volt kedvem.)
No, mondom, éljünk társadalmi életet! Nézzünk le a Polgárba egy pohár (vagy több?) veresre! Beszélgetéshez nem fűllött a fogam, kerestem egy könyvet. Karinthyhez volt kedvem, rövid, frappáns szurka-piszkáihoz.
Kezembe is akadt egy 1956-os kiadású, Vidám könyvek sorozatban megjelent válogatása, Csodapók címmel. Pénztárca méretű, puhafedeles könyv. Csupán ezért tartottam fontosnak a kiadás évjáratát fentebb nagy sznobosan megjegyezni. Akkoriban még kiadtak ilyen használható méretű könyveket. Ez jó lesz, ezzel nem keltek feltűnést! (A múltkoriban egy vaskosabb kötet egy beszélgetés mániában szenvedő, "jó kedvű" ismeretlent erőszakosan késztetett társalgásra, pedig nyomatékosan a tudtára adtam, hogy a könyvvel kívánok csak eszmét cserélgetni.) Pont elfért a kabátom, amúgy elég kicsi zsebében.
Az 1 pohárból három lett. A könyv meg mégsem került elő, az agyammal voltam elfoglalva, amíg el nem tompult, kellemesen.

Ma reggel a szokásos zsörtölődések után (úgy irigylem a nőket, egy mozdulattal szét tudják nyitni a neylonzsacskók bejáratát, én egy félórát is elmorzsolgatom, nagy puffogva, mire szét tudom tárni) beálltam a hosszú sorba, ami a pénztárhoz vezetett. Megakadt a kezem valamin a zsebemben. Hopp, ez a Frici, nosza elő!
Novellás kötetet úgy szeretek olvasni, hogy felütöm valahol a könyvet, és előre lapozok a kezdéshez. Ha már olvastam, keresek másikat. Mivel ebből még semmit, rögtön bele is kezdhettem a Csacsenerek iskolája olvasásába. (Én most had ne magyarázzam el mi a csacsenolás, az író megteszi a novella elején. Ha érdekel, keress rá, vagy meg!) Most tudok pontosan idézni belőle egy gondolatot, mert előttem a könyv:

"...és ami a legfőbb, hogy valóban létező erényeinkre nem szoktunk sokat tartani, de a nem létezőkre annál kényesebbek vagyunk."

Basszus, morogtam a bajszom alá, magamra (is) ismertem...

(Pamflet fotó, mobil önpofa - 2008)

Ha van kedved, szagolj bele a Polgár légkörébe:
http://www.fotovj.hu/html/series/index.htm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails