Vajon miért a Nap jelképezi a férfit, és a Hold a nőt? Vajon miért helyezte Donovan is a dalban (előbb volt, mint a film), meg Zefirelli is műve címében a férfit a nő elé? Ha azt gondoljuk, hogy a Nap fontosabb a Föld számára, mint a Hold, akkor alaposan tévedünk. Az igaz, hogy a Nap fénye nélkül szépen lassan elmúlna az élet, de ha nem lenne a Hold, a Nap körüli pályánk lenne kiszámíthatatlan, és az abból adódó katasztrófák talán előbb is kiirtanának bennünket. Szóval mindennek megvan az egyenlő értékű helye az Univerzumban, és ahogy vélhetőleg Donovan is az énekelhetőség miatt döntött e sorrend mellett, én is azért helyeztem Napfivért Holdnővér fölé, mert a világosabb képnek kell mindig felül lennie.
-
Azért szeretek Veled/melletted dolgozni, mert nemcsak a fotózásról tanul melletted az ember, hanem egy másféle belső teljességet is sugárzol, ami rengeteg pluszt ad. Ez a post csak egy kis szeletke ebből... de jól érzékelteti a teljességed.
VálaszTörlésBelső teljesség nélkül lehet jól fotózni? Vagy festeni? Vagy faragni, írni, énekelni, táncolni... Lehet, hogy igen! De én személyesen még nem találkoztam senkivel, aki igazán jó lett volna valamiben és nem éreztem volna, hogy ott belül több, nagyobb, teljesebb mint az átlag.
VálaszTörlésÚgy gondolom, azért férfi a Nap, mert ő az aktív erő, a Hold pedig a passzív, a visszatükröző, kiegyenlítő.
VálaszTörlésMindkét képedben jelen van a védelem, a védelmezés. A Nap, a máskor aktív erő védelmező ágak közé rejtőzik, A Holdat pedig két mesterséges fényforrás fogja közre, mintha védenék. Látszólag erősebbek, de ez csak a látszat. Így kerül minden végül is a helyére. Az erők kiegyenlítik egymást, és létrejön a harmónia.
Nagyon szép, lírai képek.
Jánoskám! Sok itt a rizsa! Ezt a Holdnővér címűt hogy adod? (szerzői joggal együtt :-)
VálaszTörlésGratulálok János nagyon tetszik mindkét kép :o) külön-külön s együtt is!Számomra a Hold talányosabb, lágyabb emiatt nőies, a Nap egyértelműen domináns az égbolton /:o)...egyszerű szereposztás/ persze a szelídség is lehet erő :o) A Te Napfivéred és Holdnővéred kiegészítik/-egyelítik egymást :o) ez tetszik! jó páros :o)
VálaszTörlésKamaszkorom kedvenc filmje, Zefirelli zseniális rendezésében. Még fel is vettem VHS-re, azt hiszem itt higgadtam le kicsit lázadásaimból. Napfivér szebben szerkesztett, Holdnővér izgalmasabb, nekem.
VálaszTörlésüdv, freg
..."másféle belső teljességet is sugárzol",ami mindenen áthatol. Fotóid, írásaid mindig üzenetet hordoznak, melyek gondolatok hosszú sorát indítják el bennem. Itt az éj kékjénél, a Holdnővérnél érzem ezt.
VálaszTörlésZita
Kicsit ágynak dőltem, ezért a kései válasz a sok véleményre, amiket nagyon köszönök!
VálaszTörlésFeri, felőled is működik...
Szilárd, kicsit talányosak a szavaid, remélem, jól értem.
Kati, köszönöm a teóriádat, valami ilyesmit érzek én is, és akkor had jöjjék egy kis "rizsa" még: A Napban akkor a saját leszálló ágú férfikoromat láttam meg, amint még mindig a korlátok közül akar kitörni. A Holdnak ez a képe meg a nőben rejlő reményt hordozza, ami mindig visszaadja a férfinak azt az erőt, amivel előbbre léphet, vagy túl a korlátokon.
Dozi, köszi. Igazad van, vagy se, mindegy a kérdésed büszkeséggel tölt el :)
Kristina, magam is úgy gondolom, szólóban egyik sem ér annyit, mint együtt.
Attila, ebben egyformák vagyunk. Zefirelli legjobb filmjének tartom a mai napig. Rajtam is sokat alakított..
Örülök Zita, hogy újabb élményt adhattam...
Ráadásul további filozófiai gondolatoknak ad terepet, ha belegondolunk, hogy a Hold egykor a Föld anyagából keletkezett, ahhoz pedig, hogy (második fotón szereplő) fényt mi magunk is tudjunk előállítani, ahhoz meg egy csillag felrobbanásának anyaga kellett..
VálaszTörlésMindkét két kép tetszik (különösen együtt) bár a második hozzám talán kicsit közelebb áll, a látványon túl ugyanis, szimbolikus erejű, ahogy a két lámpa közrefogja és túlvilágítja a Holdat. Pedig hát valójában ugye..minden viszonyítás kérdése..
Remélem, jól vagy már teljesen. :))) Amikor egy ekkora ember ágynak dől... :) Én sem értem, miért mi kaptuk a 2-est a személyi számban. Kérdeztem is Endrétől, hogy mióta használja rabszolgának a nőt a férfi. Azt mondta, mióta világ a világ. :) Hiába, asszony a világ négere, és még a dalban is másodszor említenek minket. Egyébként én is erő vagyok, nem csak visszatükröződés, úgy gondolom. :D Szilárddal sem értek egyet, mert a művész emberek nem a teljesség mintaképei általában. :) A holdas kép gyönyörűséges. Lehet, hogy azért, mert én verem vissza éppen a napnak sugarát, így nekem is jut egy kis szerep a juniverzumban :)
VálaszTörlésTimi, úgy gondolom, azért kettes, mert a szám alakja jobban szimbolizálja a nőt, mint az egyes fallikus szimbóluma. Persze ezt is mi (majdnem GyF-esen írtam) szúrtuk el, mert mindig elől akarunk lenni:
VálaszTörlésAz Úr maga elé rendeli Ádámot és Évát. Egy-egy különleges képességet kívánok Nektek adni, de csak az egyiket mondom ki. Amelyikőtök előbb mond rá igent, azé, a másik meg elégedjen meg azzal ami marad, rendben? Ádám hevesen rábólint, Éva hümmög.
Melyikőtök szeretne állva pisálni? - kérdi az Úr.
Én! - vágja rá szinte azonnal az a hülye Ádám.
Jól van - feleli az Úr, lányom, tiétek a többszörös orgazmus képessége, éljetek vele...
Az a férfi nem férfi, amelyik a nőt rabszolgának gondolja, és talán pont ez az a kor, amikor a nő visszakapja az őt megérdemlő, sőt nagyon is kellő és fontos helyét a Világban. Kiegyensúlyozottság a két nem között, akármelyik túlsúlya nélkül. Ma egyre több teória, könyv és film szól erről. Erről kívántam én is szólni e két képben, még ha sok rizsa is potyogott mellé. S lám, a zöm a nő mellet döntött. Én meg csak együtt tudom ezeket értelmezni.
:))) Jól van na, tényleg csak együtt értelmezhető.
VálaszTörlés